Wycieczka do Krakowa i Zakopanego z dofinansowaniem ministerialnym

Wawelska Katedra Koronacyjna, najpiękniejsze witraże Stanisława Wyspiańskiego, zapierający dech w piersiach widok z Sokolicy czy wędrówka z przewodnikiem po Tatrach oraz czytanie poezji młodopolskiej na Czarnym Stawem Gąsienicowym. Tak wielkim skrócie wyglądała czterodniowa wycieczka do Krakowa, Zakopanego w Pieniny oraz do Bochni. W wyprawie wzięło udział 21 uczniów. Dzięki dofinansowaniu z rządowego programu „Podróże z klasą”, uczniowie zapłacili za udział w niej jedynie 120 zł.

Tej wycieczki, długo nie zapomną uczniowie klasy 3b, 4a i 4b liceum. Pierwszy dzień spędziliśmy w Krakowie, gdzie przeszliśmy Drogą Królewską od Wawelu przez kościół Franciszkanów, pawilon Wyspiańskiego do Sukiennic i Kościoła Mariackiego. Po pysznym obiedzie w urokliwej restauracji uczniowie rozpoczęli grę miejską. Późnym wieczorem dotarliśmy do Zakopanego.

We wtorek ruszyliśmy w Pieniny. Tam udaliśmy się na Sokolicę, z której rozciąga się piękny widok na zakola Dunajca. Tego dnia odwiedziliśmy też Zamek w Niedzicy i tamę na Dunajcu. Po obiedzie obejrzeliśmy najpiękniejszą kaplicę w stylu zakopiańskim i odwiedziliśmy wpisany na listę UNESCO „Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku”. Wieczór spędziliśmy na Krupówkach.

Trzeciego dnia udaliśmy się w Tatry. Przewodnik Jędrek zapoznał nas z historią przewodników tatrzańskich oraz opowiedział wiele ciekawych historii o Tatrach. Po odpoczynku w Schronisku Murowaniec ruszyliśmy nad Czarny Staw Gąsienicowy, gdzie czytaliśmy wiersze Młodej Polski poświęcone górom. Po powrocie obejrzeliśmy film „Niepewność, zakochany Mickiewicz”.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Bochni, do jednej z dwu najstarszych kopalni soli w Polsce, wpisanej na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Po obiedzie pod ziemią, ruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka odbyła się w dniach 23-26 września br.

Grupa uczniów stoi na kamienistym podłożu przed Czarnym Stawem Gąsiennicowym. Tuż nad ich głowami widać taflę wody, a powyżej skaliste szczyty Orlej Perci.
Z lewej strony na dole widoczny fragment kamienistego szlaku. Z jego prawej strony grupa uczniów siedzących na kamieniach, kucających i stojących pozuje na tle zalesionej górskiej doliny ponad któą widać ostre szczyty Kościelca i Orlej Perci.